Medierea reprezintă o modalitate de soluţionare a conflictelor pe cale amiabilă, cu ajutorul unei terţe persoane specializate în calitate de mediator, în condiţii de neutralitate, imparţialitate, confidenţialitate şi având liberul consimţământ al părţilor.
Medierea se bazează pe încrederea pe care părţile o acordă mediatorului, ca persoană aptă să faciliteze negocierile dintre ele şi să le sprijine pentru soluţionarea conflictului, prin obţinerea unei soluţii reciproc convenabile, eficiente şi durabile.
|
- costuri mai mici (nu se datorează taxe de timbru)
- rezolvare rapidă
- flexibilitatea procedurii
- confidenţialitatea medierii
- procedură privată
- control asupra rezultatului
- şanse mai mari ca părţile să ajungă la o înţelegere
|
|
Medierea reprezintă o activitate de interes public. Organele judiciare şi arbitrale, precum şi alte autorităţi cu atribuţii jurisdicţionale informează părţile asupra posibilitaţii şi a avantajelor folosirii procedurii medierii şi le îndrumă să recurgă la această cale pentru soluţionarea conflictelor dintre ele.
Medierea poate funcţiona nu doar ca rezolvare a unei dispute, dar şi ca mod de prevenire a acesteia. Procesul de mediere poate fi utilizat şi ca avantaj în negocierea contractelor, prin identificarea intereselor ambelor părţi şi promovarea unei comunicări eficiente între acestea.
În timpul medierii, deţineţi controlul. Luaţi singur deciziile. Soluţiile sunt date de persoanele asupra cărora acţionează consecinţele. Mediatorii nu îşi impun propriile păreri sau soluţii.
Medierea, într-un cadru mai larg, poate însemna prevenirea conflictelor sau dezvoltarea mecanismelor de adresare a acestora, după cum apar.
|
În mediere, părţile au posibilitatea de a obţine o rezolvare a disputei astfel încât aceasta să răspundă nevoilor lor proprii... Motivul pentru care oamenii apelează în primul rând la mediere este pentru ca se angajează să pună capăt litigiului împreună, deschis şi rezonabil.
|